Статут

Затверджено
рішенням виконавчого комітету селищної ради
141 від 27.07.2018 року
Селищний голова
__________ А.О. Леончук

С Т А Т У Т

Народицької центральної районної лікарні

(нова редакція)

Народицька центральна районна лікарня (надалі – лікарня) заснована на комунальній власності територіальної громади Народицької селищної ради і перебуває в управлінні Народицької селищної ради (надалі – Орган управління майном).

СТАТТЯ 1. Найменування та місцезнаходження;

Народицька центральна районна лікарня;

Скорочена назва: Народицька ЦРЛ.

Адреса: індекс 11401 .Житомирська область ,Народицький район ,

смт. Народичі, вул.Замкова 115

СТАТТЯ 2. Мета і предмет діяльності

2.1. Лікарня є лікувально – профілактичним закладом , який створений з метою здійснення функцій і повноважень щодо реалізації на території району державної політики в галузі охорони здоровя ,впровадження господарської діяльності з медичної практики , організації медичної допомоги населенню.

2.2. Предмет діяльності:

2.2.1. Медична практика.

2.2.2. Ліцензована увстановленому порядку діяльність , пов’язана з придбанням , зберіганням, перевезенням , знищенням, використанням наркотичних засобів ,психотропних речовин і прекурсорів;

2.2.3. Забезпечення попиту населення району в кваліфікованій вторинній ( спеціалізованій ) медичній допомозі;

2.2.4. Організація та надання кваліфікованої планово консультативної медичної допомоги населенню району в лікувально – профілактичних закладах району;

2.2.5. Вивчення впровадження у практику роботи стаціонару Народицької ЦРЛ та поліклінічних структурних підрозділів сучасних методів і засобів діагностики і лікування ,створення умов для творчої праці лікарів, середнього та молодшого медичного персоналу;

2.2.6. Вивчення узагальнення розповсюдження досвіду роботи обласних лікувально профілактичних закладів.

2.2.7. За необхідності , своєчасне та обґрунтоване направлення хворих на стаціонарне лікування в обласні та інші провідні клініки України

( спеціалізовані центри).

2.2.8. Координація та спрямування зусиль районних організацій , установ підприємств на усунення або максимальне зменшення факторів,що шкідливо впливають на здоров’я і працездатність населення, а також на найповніше задоволення його потреб у медичній допомозі.

2.2.9.Організація роботи по охороні материнства та дитинства.

2.2.10. Проведення заходів по захисту населення у разі виникнення екстремальних ситуацій.

2.2.11. Забезпечення лікарні кваліфікованими кадрами, матеріально –технічними та медикаментозним забезпеченням, транспортом.

2.2.12. Правовий , соціальний і професійний захист медичних працівників.

2.2.13. Ліцензована у встановленому порядку діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання.

2.2.14. Організація та здійснення диспансерного нагляду за особами з алкогольними та наркотичними проблемами.

2.2.15.Огляди на стан сп’яніння алкогольного та наркотичного походження.

2.2.16. Профілактичні медичні огляди населення, в.т.ч.наркологічні профілактичні огляди, медико – психологічні огляди водіїв та працівників інших професій в.т.ч. попередні , періодичні позачергові , перед рейсові та після рейсові медичні огляди кандидатів у водії водіїв транспорту.

2.2.17. Організація і надання платних послуг населенню району відповідно до цін та тарифів ,затверджених у встановленому чинним законодавством порядку , а також на підставі укладених договорів з підприємствами , установами організаціями та громадянами.

2.2.18. Медична підготовка водіїв та кандидатів у водії транспортних засобі .

2.2.19. Експертиза тимчасової непрацездатності хворих , видача та продовження листків непрацездатності , надання трудових рекомендацій хворим , що потребують преводу на інші ділянки роботи , своєчасне направлення хворих до медико –соціальних експертних комісій.

2.2.20. Проведення різноманітних заходів , спрямованих на зміцнення і захист здоров’я населення, запобігання захворювань, забезпечення надання населенню гарантованого рівня медичної допомоги.

2.2.21. Залучення до консультацій хворих висококваліфікованих спеціалістів з обласних лікувально – профілактичних закладів та працівників

науково – дослідницьких інститутів.

2.2.22. Організація постійного проведення підвищення кваліфікації лікарів та середнього медичного персоналу;

2.2.23. Організація попередніх і періодичних профілактичних медичних оглядів працівників ,які обслуговуються лікарнею і підлягають зазначеним оглядам.

2.2.24. Аналіз стану фінансового забезпечення ЦРЛ і його структурних підрозділів та розробка фінансових планів.

2.2.25. Здійснення закупівлі лікарських засобів ,виробів медичного призначення, медичного обладнання та інвентарю ,інших засобів необхідних для функціонування ЦРЛ та її підрозділів.

2.2.6. Утримання будівель , споруд і технічних засобів ЦРЛ та її підрозділів у належному стані.

2.2.27. Належна експлуатація та функціонування медичного обладнання у підрозділах ЦРЛ.

2.2.28. Контроль за використанням матеріально- технічних ресурсів у підрозділах ЦРЛ.

2.2.29. Облік матеріальних цінностей , у тому числі медичного обладнання та інвентарю.

2.2.30. Планування ремонтно – будівельних робіт, оснащення медичним обладнанням та інвентарем.

2.2.31. Надання майна в оренду.

2.2.32 Прийом та розгляд власних звернень громадян в межах компетенції.

2.2.33. ЦРЛ здійснює також інші види діяльності ,які не заборонені чинним законодавством України і відповідають меті та предмету діяльності , що передбачені даним Статутом.

СТАТТЯ 3. Юридичний статус лікарні

3.1.Лікарня є юридичною особою. Права і обов’язки юридичної особи Лікарня набуває з дня її державної реєстрації. Лікарня є бюджетною установою.

3.2. Лікарня здійснює свою діяльність на основі і відповідно до чинного законодавства України, рішень селищної ради цього Статуту, який затверджується Органом управління майном.

3.3. Участь Лікарні в асоціаціях інших об’єднаннях здійснюється за погодженням з Органом управління майном, якщо це не суперечить антимонопольному законодавству та іншим нормативним актам України.

Лікарня може утворювати філіали, інші підрозділи з дозволу Органу управління майном.

3.4.Лікарня має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах Держказначейства, гербову та інші печатки, штампи, бланки зі своїми найменуваннями іншу атрибутику юридичної особи.

3.5. Лікарня несе відповідальність за свої зобов’язання в межах належного йому майна згідно з чинним законодавством.

Лікарня не несе відповідальності за зобов’язання Органу управління майном.

3.6.   Лікарня має право укладати договори/угоди, набувати майнові та пов’язані з ними немайнові права, виконувати обов’язки, бути позивачем і відповідачем у судах.

3.7.  З питань, віднесених чинним законодавством України до повноважень управління охорони здоров’я Житомирської облдержадміністрації, координацію діяльності лікарні здійснює вищезазначене управління.

СТАТТЯ 4. Майно Лікарні

4.1.Майно Лікарні становлять основні засоби та обігові кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається у самостійному балансі Центру.

4.2. Майно лікарні є комунальною власністю територіальної громади Народицької селищної ради і закріплюється за нею на праві оперативного управління.

4.3. Перелік майна, що закріплюється за Лікарнею на праві оперативного управління, визначається виключно Органом управління майном і може ним змінюватися.

Здійснюючи право оперативного управління, Лікарня володіє, користується та розпоряджається зазначеним майном на свій розсуд, вчиняючи щодо нього будь-які дії, які не суперечать чинному законодавству, цьому Статуту та рішенням Органу управління майном.

Лікарня не має права безоплатно передавати належне їй майно іншим юридичним особам чи громадянам, крім випадків, передбачених чинним законодавством. При цьому, відчуження, списання, застава та передача в користування (оренду) майна, що є комунальною власністю територіальної громади Народицької селищної ради і закріплене за Лікарнею на праві оперативного управління, здійснюються з дозволу Органу управління майном у порядку, що встановлений селищною радою. Розпоряджатися в інший спосіб майном, що належить до основних засобів, Лікарня має право лише у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством.

Одержані в результаті відчуження майна кошти спрямовуються:

  • за нерухоме майно та об’єкти незавершеного будівництва – в селищний бюджет;

  • за індивідуально-визначене майно – на рахунок лікарні на поповнення обігових коштів.

4.4. Джерелами формування майна Лікарня є :

  • майно, передане йому Органом управління майном;

  • кошти селищного бюджету;

  • доходи, одержані від реалізації медичних та інших послуг, згідно з предметом діяльності лікарні;

  • безоплатні або благодійні внески, пожертвування організацій, підприємств і громадян;

  • майно, придбане в інших суб’єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому чинним законодавством України порядку;

  • інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.

4.5. Лікарня здійснює володіння, користування землею та іншими природними ресурсами відповідно до мети своєї діяльності та чинного законодавства України.

4.6. Фінансування Лікарні здійснюється за рахунок коштів селищного бюджету, а також додаткових джерел фінансування, не заборонених законодавством.

4.7. Збитки, завдані Лікарні в результаті порушення її майнових прав громадянами, юридичними особами і державними органами, відшкодовуються за рішенням відповідного суду.

СТАТТЯ 5. Права та обов’язки Лікарні:

5.1.Права лікарні:

  1. Лікарня за погодженням з Органом управління майном планує свою діяльність, визначає стратегію та основні напрямки свого розвитку відповідно до галузевих науково-технічних прогнозів та пріоритетів, кон’юнктури ринку продукції, товарів, робіт, послуг та економічної ситуації.

  2. Лікарня реалізує свої послуги за цінами, що формуються відповідно до умов економічної діяльності, а у випадках, передбачених законодавством України, – за фіксованими державними цінами.

  3. Лікарня відкриває розрахунковий та інші рахунки в установах Державного казначейства та банках і проводить через них всі касові і розрахункові операції в національній та іноземній валютах по безготівковому розрахунку без обмежень сум платежів. Форми розрахунків визначаються Лікарнею за узгодженням з усіма контрагентами та з урахуванням вимог чинного законодавства України.

  4. Здійснює види діяльності, передбачені Статутом.

  5. Набуває, отримує в оренду чи на лізингових умовах техніку, будівлі, споруди та інше майно, необхідне для статутної діяльності.

  6. Організовує підготовку та підвищення кваліфікації кадрів за всіма напрямками своєї діяльності.

  7. Лікарня для здійснення своєї статутної діяльності має право:

– вступати у взаємовідносини з юридичними і фізичними особами, в тому числі на договірних засадах на виконання робіт спільної діяльності за згодою Органу управління майном;

– утворювати з дозволу Органу управління майном структурні підрозділи, філії і затверджувати положення про них.

5.2. Обов’язки Лікарні:

При визначенні стратегії своєї діяльності Лікарня повинна враховувати показники діяльності, встановлені в порядку, затвердженому Органом управління майном, які є обов’язковими до виконання.

Лікарня :

  • забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством;

  • здійснює будівництво, реконструкцію, а також капітальний ремонт основних фондів, забезпечує своєчасне освоєння нових виробничих потужностей та якнайшвидше введення в дію придбаного обладнання;

  • здійснює оперативну діяльність з матеріально-технічного забезпечення виробництва;
  • придбає необхідні матеріальні ресурси у підприємств, організацій та установ незалежно від форм власності, а також у фізичних осіб;

  • створює належні умови для високопродуктивної праці, забезпечує додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування;

  • здійснює заходи із вдосконалення організації заробітної плати працівників з метою посилення їх матеріальної зацікавленості як в результатах особистої праці, так і в загальних підсумках роботи Центру, забезпечує своєчасні розрахунки з працівниками;

  • виконує норми і вимоги щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки.

5.3. Лікарня здійснює бухгалтерський, оперативний облік та веде статистичну звітність згідно з чинним законодавством.

Керівник Лікарні та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірність обліку та статистичної звітності, достовірність даних, що містяться в річному звіті та балансі.

5.4. Відносини Лікарні з іншими суб’єктами підприємницької діяльності та окремими громадянами в усіх сферах господарської діяльності здійснюються на підставі укладених договорів.

СТАТТЯ 6. Управління Лікарнею:

6.1. Управління Лікарнею від імені територіальних громади селищної ради здійснюється Органом управління майном у встановленому ним порядку.

6.2. Орган управління майном у межах чинного законодавства України має право приймати рішення з будь-яких питань діяльності Лікарні.

6.3. Оперативне управління (керівництво) Лікарнею здійснює його головний лікар.

6.4.  Наймання головного лікаря здійснюється розпорядженням Народицьким селищним головою.

По закінченні календарного року дії контракту його умови аналізуються з урахуванням практики діяльності Лікарні, обґрунтовані пропозиції сторін враховуються шляхом внесення у контракт відповідних змін і доповнень.

У випадку значних змін умов господарювання у зв’язку з прийняттям законодавчих та інших нормативно-правових актів, у тому числі тих, що скеровані на перехід до ринкової економіки, Орган управління майном має право ставити перед головним лікарем питання про зміну (уточнення) умов контракту.

6.5. Головний лікар самостійно вирішує питання діяльності Лікарні за винятком тих, що віднесені до компетенції Органу управління майном.

6.6.  Головний лікар Лікарні:

  • діє на засадах єдиноначальності;
  • приймає на роботу (укладає договори, контракти з працівниками) та звільняє працівників Лікарні, у тому числі заступників головного лікаря, керівників структурних підрозділів, головного бухгалтера;
  • затверджує положення про структурні підрозділи, які створюються відповідно до чинного законодавства України;
  • розпоряджається у межах своїх повноважень майном Лікарні, у тому числі його коштами (відчуження, списання, застава та передача в користування (оренду) майна, що є спільною комунальною власністю територіальної громади селищної ради і закріплене за Лікарнею на праві господарського відання, здійснюється у порядку, що встановлений Органом управління майном);
  • у межах своїх повноважень видає накази та інші акти з питань, пов’язаних з діяльністю Лікарні;
  • відповідно до умов колективного договору застосовує заходи заохочення, накладає дисциплінарні стягнення;
  • забезпечує складення балансу доходів та видатків Лікарні, подачу квартальної та річної звітності;
  • забезпечує виконання показників ефективного використання та зберігання переданого майна, а також майнового стану Лікарні, за які несе матеріальну відповідальність згідно з чинним законодавством України;
  • без довіреності діє від iменi Лікарні , представляє його інтереси у відносинах з усіма підприємствами, організаціями, установами та громадянами як в Україні, так i за її межами;
  • укладає договори, видає довіреності, відкриває в установах банків розрахунковий та інші рахунки;
  • несе відповідальність за формування та виконання балансу доходів і видатків Лікарні;
  • виконує інші обов’язки;

6.7. Рішення головного лікаря, заступників головного лікаря і керівників структурних підрозділів обов’язкові для всіх підлеглих їм працівників;

6.8. Рішення із соціально-економічних питань, що стосуються діяльності Лікарні, приймаються адміністрацією за участі трудового колективу і відображаються у колективному договорі. Право укладення колективного договору від імені Органу управління майном надається головному лікареві Лікарні, а від імені трудового колективу – уповноваженому ним органу;

6.9. У разі зміни головного лікаря, обов’язковим є проведення ревізії фінансово-господарської діяльності Лікарні в порядку, передбаченому чинним законодавством України;

6.10 Кошторис штатний розпис ЦРЛ затверджує Народицький селищний голова.

СТАТТЯ 7. Господарська діяльність Лікарні

7.1. Лікарня здійснює некомерційну господарську діяльність і не має на меті отримання прибутку.

7.2. Основним джерелом формування фінансових ресурсів Лікарні є кошти селищного бюджету.

Додатковими джерелами фінансування Лікарні можуть бути кошти, отримані від наданих платних медичних послуг та інших видів господарської

  1. діяльності, безоплатні або благодійні внески підприємств, організацій, громадян та інші надходження, включаючи централізовані капітальні вкладення, позабюджетні кошти та інші джерела, що не заборонені чинним законодавством України.
  2. Кошти, отримані з позабюджетних джерел, після сплати обов’язкових відрахувань згідно з чинним законодавством, використовуються для потреб Лікарні.
  3. Кошти, отримані з позабюджетних джерел, зараховуються на реєстраційний рахунок.
  4. Основним узагальнюючим показником фінансових результатів господарської діяльності Лікарні є виконання бюджетних призначень та надходження, отримані від наданих послуг (медичних, господарських), спрямовані на забезпечення діяльності Лікарні.
  5. Надходження Лікарні направляються на покриття матеріальних та прирівняних до них витрат, витрат на оплату праці, сплату передбачених законодавством України податків та інших платежів до бюджету.
  6. Джерелом коштів на оплату праці працівників Лікарні є бюджетне фінансування та частина надходжень, одержаних від надання медичних та інших послуг.
  7. Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижчою від встановленого законодавством України мінімального розміру заробітної плати.
  8. Відносини Лікарні з іншими підприємствами, організаціями і громадянами у всіх сферах виробничої діяльності здійснюються на основі договорів.
  9. Аудит фінансової діяльності Лікарні здійснюється згідно з чинним законодавством України.

СТАТТЯ  8.   Припинення   Лікарні

8.1. Лікарні припиняє діяльність у результаті передачі всього свого майна, прав та обов’язків іншим юридичним особам – правонаступникам (злиття, приєднання, поділ, перетворення) або у результаті ліквідації згідно з рішенням Органу управління майном, а у випадках, передбачених чинним законодавством, – за рішенням суду.

8.2. Ліквідація Лікарні здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється Органом управління майном. Порядок і строки проведення ліквідації, а також термін для заяви претензій кредиторами визначаються Органом управління майном.

8.3. 3 моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження з управління Лікарнею. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Лікарні і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс і подає його Органу управління майном.

8.4. При припиненні діяльності Лікарні, працівникам, які звільняються, гарантується захист їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.

8.5. При припиненні діяльності Лікарні, печатки та штампи здаються у відповідні органи у встановленому законодавством порядку.

8.6. Лікарня вважається такою, що припинила свою діяльність, з дня внесення у Єдиний державний реєстр України запису про її припинення.

8.7. Майно Лікарні, що залишилося після розрахунків із бюджетом, оплати праці працівників, розрахунків із кредиторами, використовується згідно з рішенням Органу управління майном.

СТАТТЯ 9. Заключні положення

9.1. У всьому, що не врегульовано цим Статутом, слід керуватися чинним законодавством України.

9.2. Цей Статут, всі зміни та доповнення до нього затверджуються Органом управління майном та реєструються згідно з чинним законодавством України.

9.3. Цей Статут запроваджується в дію з моменту його державної реєстрації відповідно до чинного законодавства України.

Головний лікар                   М.І. Пащук.